Bezlepkový Fitness "chlebík"


Jedna trochu alternativní varianta na něco jako pečivo. Dobré na sladko, těžko říct jestli na slano, chuťově je to velmi o zvyku.

Ingredience:
250 g Nízkotučného tvarohu
4 vejce
1 balení kypřícího prášku
2 lžíce jizerky
špetka soli

Postup:
1) Ze 4 vajec oddělíme žloutky od bílku.

2) Do 250 g tvarohu vmícháme 4 žloutky, 2 lžíce jizerky a kypřící prášek.

3) Ze 4 bílků vyšleháme se špetkou soli sníh a překládáním smícháme dohromady.

4) Do vymazané a Jizerkou vysypané formy hmotu vlijeme a urovnáme aby byla rovnoměrně rozmístěna po cele formě (hýbáním ze strany na stranu se nejlépe urovná)



5) Troubu předehřejeme na 180 °C a pečeme cca 30-35 minut dozlatova.



6) Po dopečení vyjmeme z formy a necháme nejlépe na mřížce vychladnout.




Tipy Triky:
Recept jsme původně našli přes facebook pod tímto odkazem. Ten si ale nejspíš někdo vycucal jak se tak stává z prstů a myslel si jak bude nejvíc nejlepší. Těsto samozřejmě nemá jak držet pohromadě a při prvním našem pokusu se celé rozteklo po plechu. Na jednu stranu se z toho pak dala docela dobře udělat roláda. Chuťově ale nic moc.
Každopádně doporučujeme použít bylinky, případně udělat na sladko, nebo alespoň například se skořicí (obalit ve skořici jednotlivé plátky). Hotový produkt je kvůli sněhu docela slaný, takže se to spíš hodí jako slaný pokrm, 
Osobně jsme zkusili hřbetovou formu, ale ta možná není úplně nejlepší a lepší by byla chlebová, jen doporučujeme delší, jelikož nevíme jak dlouho by trvalo, než by těsto bylo propečené i uvnitř.
V původním receptu se také píše péct na teplotu okolo 150 °C, ale to se nám moc nezdálo, proto jsme dali teplotu vyšší. Je možné, že to nakonec způsobilo lehké spadnutí, takže příště zkusíme na teplotu menší.
Originál je každopádně hloupost a prostě to tak nefunguje, aby něco, co nevystaví v těstě strukturu jen tak drželo samo od sebe na plechu a upeklo se.

Žádné komentáře:

Okomentovat