Bezlepkový Lotrinský Quiche


Pečený slaný koláč, takzvaný quiche (čti: kíš) obohacený báječnou kombinací chuti osmahnuté slaniny a křupavé cibulky.

Ingredience:
Těsto:
200 g pohankové mouky 
80 g másla
špetka soli
80 ml vlažné vody
(koláčová forma o velikosti 24cm)

Náplň: 
4 velké červené cibule
200g slaniny
Olej na smažení 
250g kysané smetany
150g tvrdého sýra (nejlépe gouda)
2 žloutky
sůl
mletý pepř
špetka provensálského koření

Trouba předehřátá na 180 stupňů. 
Doba pečení cca 35min dle trouby.

Postup:
1) 200g Pohankové mouky smícháme se 80g másla, špetkou soli a 80ml vlažné vody. Vypracujeme jednolité těsto, které necháme alespoň hodinu odpočinout (30min v lednici).

2) 4 větší červené cibule nakrájíme na proužky, 200g slaniny na kostičky a 150g sýra nastrouháme na hrubo.


3) Na rozpáleném oleji osmahneme cibuli společně se slaninou dokud nezačne cibule zlátnout. Opepříme a přidáme špetku provensálského koření. Poté směs přecedíme, abychom ji zbavili přebytečného tuku, osolíme a dáme stranou vychladnout.

4) Odpočaté těsto vyválíme do 4mm tenkého plátu o něco větší než je forma. Velikost si může určit lehkým obtisknutím formy. 

5) Formu na Quiche vymažeme a vysypeme pohankovou moukou.

6) Těsto přeneseme do formy, přebytečné ořízneme a pokud třeba dotvarujeme jím okraje. Těsto ve formě propícháme vidličkou, aby se nám při pečení nezvedlo.


7) Do vychladlé cibulové směsi přidáme 250g zakysané smetany. 150g na hrubo nastrouhaného sýra a 2 žloutky. Řádně promícháme.


8) Připravenou náplň vlijeme na těsto a vložíme do předehřáté trouby na 180°C. Pečeme cca 35 minut dozlatova.


Bon Apetit!

Tipy triky:
Tento recept peče vždy jedna naše dobrá kamarádka, která ho vždy přiveze na chalupu kam jezdíme. Jelikož jsem na něj měl několik dní strašnou chuť ,tak jsem ji o recept poprosil. Originál receptu je ze špaldové mouky (s tou si ale můj žaludek osobně moc nerozumí) a naleznete ho pod tímto odkazem. Recept je dělaný na větší formu (nejspíš plech), proto mají suroviny i jinou gramáž. Sám jsem také použil hlavně vlastní zkušenosti a suroviny pozměnil.
Tato naše verze má upravené ingredience (například olivový olej není nejlepší na pečení z důvodu nízkého kouřového bodu) a použili jsme v ní pohankovou mouku, jelikož obsahuje rutin, který je velmi důležitý pro naše žíly a jejich pružnost a ta dokáže být v sedavém zaměstnání problémem. Pokud chcete quiche ještě vylepšit, tak při smažení cibulky a slaniny zalijte směs červeným vínem (cca 2 sklenky jsem použil) a nechte ho vydusit.
Osobně jsem použil dva druhy slaniny. Jednu farmářskou, která se prodává v celku a jsou z ní slušné kostičky a druhou Královskou, která se prodává po plátcích. Neměl jsem k tomu žádný zvláštní důvod, jen náhodou jsem farmářskou koupil den předem na chilli a osobně mám nejraději královskou, ale potřeboval jsem farmářskou na něco využít, aby se nezkazila. 
Pokud budete těsto vykrajovat formou, tak formu předtím vymažte máslem a vyválené těsto posypte moukou .Jakmile odstraníte přebytečné těsto stačí totiž formu jen nadzvednout a těsto do formy domáčknout a tím se vyhnete zbytečnému přenášení.

Komentáře