Bezlepková Rajská s Hovězím masem


Miluju rajskou! Od té doby co jsem ale mimo domov a maminčinu péči a ještě k tomu si nemohu dopřát žádnou rajskou v hospodě či restauraci, tak jsem se o ní musel pokusit sám. Zkoušel jsem jí už jednou dělat s vepřovou pečení, pečenou v troubě a to se povedla. Tentokrát jsem však chtěl zkusit hovězí. Nejlíp se dělá v tlakovém hrnci, takže toto je současně i můj první pokus s vařením v "papiňáku".

Ingredience (4-5 porcí):
2 střední cibule
1kg hovězího plecka
3 vetší rajčata
1 zeleninový bujón
Bobkový list
Nové koření
Skořice
Sůl
Pepř
3 lžíce cukru (krystal)

Postup:
1) Maso očistíme od blanek a přebytečného tuku.

2) Cibuli a rajčata nakrájíme na půlkolečka. 

 










3) Cibuli osmahneme na másle, dokud nezačne trochu hnědnout.


4) Tlakový hrnec si postavíme na plotnu, nalijeme olej tak, aby pokrýval cele dno. 

5) Hovězí plec osolíme a opepříme (ze všech stran), vložíme do hrnce a osmahneme po všech stranách, aby se nám maso zatáhlo a při vaření neztratilo všechnu šťávu.


6) Jakmile je plec ze všech stran osmažená, tak ji podlijeme vývarem, který jsme si bokem připravili (tak aby byla skoro 1/2 hrnce plná vývaru, ať už z bujónu, nebo pravého domácího), přidáme bobkový list a nové koření.

7) Přidáme osmahnutou cibuli a nakrájená rajčata. Zavřeme poklop a necháme cca 40 minut vařit.


8) Po přibližně 40 minutách vypneme hořák, odpustíme páru a maso z hrnce vyjmeme. Mělo by být krásně měkké a křehké.

9) Pokud možno, vylovíme bobkový list ze směsi (mě se to nepovedlo, protože mi trochu moc splynul s ostatní směsí).

10) Vezmeme ponorný mixér a směs v hrnci rozmixujeme.

11) Doporučuji ještě propasírovat přes síto. Pokud jste rajčata, tak jako já, před vařením neoloupali, tak se takto alespoň zbavíte slupek. 


12) Dochutíme skořicí, solí, pepřem a přidáme 3 lžíce cukru (dle chuti).

13) Pokud se Vám omáčka zdá příliš hustá, tak můžeme zředit vodou nebo pokud nemáte problém s laktózou, tak můžeme zjemnit smetanou.

Bon apetit Krysy!

Tipy triky:
Pokud pracujete s papiňákem poprvé, tak potom, co ho zavřete dejte hořák/potýnku na plno a jakmile začne odpouštět páru tak na příkonu uberte.
Cibuli můžete nakrájet na jemno, ale jelikož se vaří s masem opravdu dlouho, tak není potřeba, aby byla na malé kousky aby změkla.
Osobně mi omáčka ještě zbyla z tohoto množství, takže jsem si jí dával ještě poslední den s těstovinami (samozřejmě z kukuřice).

Komentáře