Bezlepkový Fit Dortík - nepečený

Taková sobotní, snad zdravější varianta, rychlovka alá nepečený dortík. Inspirací mi byla slečna z fitness blogu.

Ingredience:
(na formu o průměru 20cm)
Korpus:
60g sušeného ovoce (meruňky, datle, švestky,....)
60g kokosu
50g ořechů (mandle či lískáče)
20g holandského kakaa
na doslazení med, javorový sirup, kukuřičný sirup,...

Krém:
400g tvarohu (nejlíp tučný, jak jinak :))
230ml kokosového mléka
na doslazení med, javorový sirup, kukuřičný sirup,...
 želatina

Poleva:
(dělala jsem od oka, nevím přesně)
60-70g čokolády
80ml smetany ke šlehání 
± 100g ovoce, třeba lesního i mraženého

Postup:
Předem podotýkám - korpus i krém doslaďte dle chuti, každé sladidlo je jinak sladké.
Začneme korpusem. Na chvíli si sušené ovoce namočíme do vody. (Mhmm, teď napadlo..mohlo by se namočit i do rumíčku...) Mezitím si navážíme zbytek ingrediencí - ořechy, kakao, kokos. Všechny ingredience, suš.ovoce vyndáme z vody, sesypeme a rozmixujeme. Měla by vzniknout lehce lepivá hmota. Hmotu nahňácáme do formy, kterou jsme vyložilo dno buď pečícím papírem nebo potravinářskou folií pro lepší manipulaci s dortem, hezky do rovna a naskládáme na ni lesní ovoce.
Pokračujeme krémem. Smícháme si tvaroh s kokosovým mlékem a připravíme želatinu. Já používám tu, kterou zrovna mám doma, takže je na vás jakou zvolíte, s kterou se vám pracuje nejlépe...ať je to plátková, za studena, za "tepla".. Smícháme želatinu s krémem, vylijeme na korpus a dáme na pár hodin chladit.
Když je krém ztuhlý, připravíme si polevu. Tu jsem udělala na způsob ganache. Takže, zahřejeme smetanu, nevaříme a nalijeme ji na nalámanou čokoládu. Chviličku počkáme a pak rozmícháme ve hladký, hustý krém. Necháme lehce vychladnou a pomažeme/polijeme jí dort. Ozdobíme dle libosti a dáme ještě tak na hoďku zachladit.
Ať chutná!
(Omlouvám se za foto. Kvůli nedočkavcům poleva nedostatečně ztuhla a...prostě trochu tekla. V receptu taky uvádím větší množství ingrediencí na krém než jsem použila, bylo ho prostě málo. Jinak...dortík chutnal, ohlasy kladné. Já posoudit nemohu, jelikož sladké úplně nevyhledávám...:))

Komentáře