Čokoládová Pěna (přirozeně bezlepková)


Tenkrát dávno jsme byl v nějaké, myslím italské, restauraci a tam jsem poprvé ochutnal čokoládovou pěnu. Jelikož to byl jediný bezlepkový recept, co jsem mohl, tak jsem měl jasno. Nedávno jsem na ni dostal zase chuť a tak jsem si řekl, proč si jí neudělat. Recept jsem našel samo sebou přes vyhledávání na youtube a v angličtině, takže jsem se rozhodl, že ho ozkouším a pro Vás přeložím.

Ingredience (2 porce):
100g hořké čokolády
200ml šlehačky
1 vejce
2 polévkové lžíce cukru krystal
1 čajová lžička instantní kávy
1 polévková lžíce másla
1/2 čajové lžičky vanilkového aroma

Postup:
1) Našlehejte si šlehačku a dejte ji zpět do ledničky na později.

2) Připravte si vodní lázeň. Nejlépe vezměte menší hrnec s vodou po dně a hlubší pánvičku, do které  se Vám vejde čokoláda. Osobně jsem použil jednu kterou jsem tu měl, ale je čistě na Vás jak to uděláte. Důležité je aby se vařící voda nedotýkala nádoby ve které máte čokoládu. Vodu přiveďte k varu a do horní nádoby na nalámejte čokoládu.

3) Do čokolády přidejte máslo a instantní kávu. Nechte za občasného míchání rozpustit.



4) Mezitím vezměte vajíčko a oddělte žloutek od bílku.

5) Žloutek smíchejte s cukrem a vyšlehejte do pěny. Bílek odložte stranou na později.

6) Potom co se Vám čokoláda rozpustila, tak ji odstavte z vodní lázně, vezměte její část a přimíchejte jí do žloutkové pěny. Opravdu pouze část, takové dvě polévkové lžíce, ne víc. Jinak si ze žloutků uděláte míchaná vajíčka (hmm, míchaná vajíčka s čokoládou, to jsem ještě nezkoušel).


7) Jakmile se Vám žloutky spojí s částí čokolády, tak vezměte tento mix a přimíchejte ji zpět do zbytku čokolády, přidejte vanilkové aroma a dejte zpět na vodní lázeň.


8) Směs za neustálého míchání povařte na vodní lázni ještě několik minut, aby se Vám vše správně spojilo.

9) Čokoládu odstavte z vodní lázně a nechte lehce zchladnout.

10) Vyšlehejte si sníh z bílku a špetky soli.

11) Vychladlou čokoládu přimíchejte opatrně do sněhu (ne úplně studená, jen lehce zchladlá).


12) Vyndejte si šlehačku z lednice a čokoládu smíchanou se sněhem přimíchejte do šlehačky.


13) A teď už jen nejtěžší krok. Musíte čokoládovou pěnu nechat odležet v lednici a počkat minimálně 4-6 hodin, nejlépe přes noc.

14) Nakonec můžete ozdobit čerstvými jahodami, které jsou teď všude.

Dobrou, romantickou chuť krysy!

Tipy Triky:
NIKDY nerozpouštějte čokoládu v mikrovlnce. Tak jsem doslova podělal první dávku. Totálně to čokoládu spálilo a to tam byla čokoláda s máslem jen minutu na rozmrazování. Máslo se pak nespojilo s čokoládou a vše bylo na vyhození.
Pokud tenhle recept děláte poprvé a jelikož je to recept pro dávku jen pro dva, tak bych Vám doporučil si do zálohy koupit ještě jednu dávku. Šlehačku nemusíte, protože ta je až nakonec a do té doby uvidíte jestli jste něco podělali nebo ne, ale určitě mějte po ruce jednu čokoládu navíc, máslo i vejce. Osobně se mi ještě podělal sníh. Bílek jsem dal do ne úplně suché a moc velké mísy a nic z toho nakonec nebylo. Jo bylo, jen to že jsem byl nasranej.
Recept je převzatý od Laura Vitale, které má na youtubu super recepty a videa. Pokud umíte anglicky, tak se určitě podívejte.

Komentáře