Bezlepkové Cookies - jablko-skořicové sušenky


Jelikož miluju péct a vařit, jak se tak říká, z patra a co jsem zatím párkrát zkoušel bezlepkové koláče, takzvané páje (Pie anglicky), tak se mi těsto zdálo na cookies hodně dobré, tak jsem se rozhodl je zkusit. Sice to není nijak typicky česká věc, ale i tak si na nich jako bezlepkář prostě jen tak nepochutnám. Proto jsem taky experimentoval s tímto receptem. Těsto je polotvrdé. Ne tak tvrdé jako kupované cookies, ale také ne tak měkké jako třeba kupované perníčky se super nádechem skořice, jablek a medu. Takové až skoro tradičně staročeské aroma.

Ingredience:
(na 2 plechy)
450g bezlepkové mouky Jizerky
100g tuku (máslo, tuk na pečení, nebo olej)
2 vejce (+1 vejce na rozšlehání a potření)

2 polévkové lžíce medu
3x střední jablko (toho jablka navíc na foto si prosím nevšímejte, odhad mi trochu ujel)
1x kypřící prášek do pečiva
skořice

Postup:
1) Nastrouháme si jablka (jestli s nebo bez slupky je čistě na Vás. Osobně pracuji spíš se slupkou, protože jak náš učitel na vaření říkal "pod slupkou je nejvíc vitamínů). 


2) Mouku společně se s skořicí a kypřícím práškem prosijeme přes síto (dělají se hrudky pokud se neprosije) do větší mísy. 

3) Přimícháme jablka, vejce, máslo a med. Těsto zpracováváme dokud z něj není kompaktní hmota. Osobně jsem udělal chybu, že jsem máslo s medem nejprve rozehřál, aby se obojí spojilo a pak lépe promíchalo v těstě, ale to nebyl nejlepší nápad, protože jsem poté musel přidávat víc mouky, aby se to dalo vyválet. 

4) Troubu si předehřejeme na 160 stupňů. 

5) Jakmile máme těsto vypracované, tak ho na pomoučněném válu vyválíme do rovnoměrně širokého plátu (cca 5mm). Pomocí jakékoliv formy (osobně jsem použil sklenici, aby kolečka byla větší) vykrajujeme požadované tvary a překládáme na plech s pečícím papírem. 


6) Takto připravené cookies už jen potřeme vajíčkem a šoupneme do trouby na cca 20 minut dokud nejsou zlatavé.


Dobrou chuť Krysy!


Tipy triky:
máslo nerozehřívejte. Pokud nemáte máslo, tak osobně mám dobré zkušenosti s olejem. Ten si nejlépe rozuměl s pohankovou moukou. Pokud máte rádi sladší, tak přidejte 1-2 lžíce medu, tahle verze opravdu málo sladká. Můžete také zamíchat kousky čokolády nebo rozinky, ale ty jsem vynechal, protože je moc lidí v mém okolí nemusí. Pokud na vykrajování používáte sklenku, tak si jí nezapomeňte permanentně "máčet" v mouce, aby se vám těsto na ní nelepilo. Potřít vajíckem bych také doporučil až v podledních minutách. Když je namažete na začátku, tak se některé perníčky můžou tak trochu zvláštně nafouknout.

Žádné komentáře:

Okomentovat